Іван Кірчук. Лад жыцця
На спектаклях, концертах я совсем забываю о времени.
Глубоко погружаясь в процесс творчества, можно попасть во временные
шахты. Туда, где все воспринимается иначе: глубже, шире. Я почти уверен,
что организм может оздоравливаться от звуков: внутри идут глубинные
процессы очищения. До сих пор не могу поверить, что мне скоро 60 —
чувствую себя иначе.
На сваіх спектаклях і канцэртах зусім забываюся пра час. Калі глыбока
ўваходзіш ў працэс творчасці, можаш патрапіць у часовыя шахты. Туды,
дзе ўсё ўспрымаецца інакш: глыбей, шырэй. Я амаль упэўнены, што арганізм
можа аздараўляцца ад гукаў: недзе ў глыбіні ідуць працэсы ачышчэння. Да
гэтага часу не магу паверыць, што мне хутка 60, — адчуваю сябе інакш.
Чувствую себя… волшебником. В «Троице» мы соединяем ритуальное
песнопение с духовным, обрабатываем акустической гитарой и мощной
перкуссией то, что было сказано давным-давно нашими предками. Пропуская
через себя, мы аранжируем, и когда все это превращается в электричество —
в глазах людей зажигаются лампочки. Кто-то на наших концертах спит,
кто-то плачет, а некоторые называют нас шаманами.
Адчуваю сябе … чараўніком. У «Троіцы» мы злучаем рытуальны сьпеў з
духоўным, апрацоўваем акустычнай гітарай і магутнай перкусіяй тое, што
было сказана даўным-даўно нашымі продкамі. Прапускаючы праз сябе ўсё
гэта, мы аранжыруем, і калі ўсё гэта ператвараецца ў электрычнасць, — у
вачах людзей запальваюцца лямпачкі. Хтосьці на нашых канцэртах спіць,
нехта плача, — у кагосьці ідзе ачыстка і глыбінныя працэсы, -нас
называюць шаманамі.
Мужчина — это дуб, многовековой дуб. Он мудр, когда не вступает в
перепалки или объяснения, умен, если ни перед кем не оправдывается.
Перед долгими поездками мучался: ох, а как же я без своих духовных
практик на природе? Вселенная отзывалась: группу обязательно селили
неподалеку от парков…
Мужчына — гэта дуб, шматвяковы дуб. Ён мудры, калі не ўступае ў
сваркі, разумны, калі ні перад кім не апраўдваецца. Перад доўгімі
паездкамі хваляваўся: ох, ну як жа я без сваіх духоўных практык на
прыродзе? Сусвет адклікаўся: групу абавязкова сялілі непадалёк ад паркаў
…
В юности крышу часто срывало. Во время службы на БАМе, моей музыкой
была бензопила и топор. Позже услышал пение дедов. Впечатлило. Это не
была та страшная открытая манера пения, от которой отвращало….
У юнацтве дах зрывала часта. Падчас службы на БАМе, маёй музыкай была
бензапіла і сякера. Пазней пачуў спевы дзядоў. Вельмі ўразіла. І гэта
не была тая адкрытая манера спеваў, ад якой становіцца дрэнна.
Студентами любили пошутить. Да и студенты надо мной подшучивают.
Раз принес домой в портфеле тяжеленный утюг — экспонат с занятий.
Ничего не сказал, а ждали, что всыплю. В «Троице» — мы дядьки
посерьезнее, но не хмурые, как сразу может показаться. Такая
музыка, надо соответствовать. Но юмор ценим, но когда он тонкий.
И любим поесть… Голодный музыкант — плохой музыкант, — точно про нас!
Музыка «Троицы» находится в прямой зависимости от качества и количества
поглощенной нами вкуснятины.
Студэнтамі любілі пажартаваць. Ды і мае ўжо студэнты з мяне жартуюць.
Неяк прынёс дадому з у партфелі цяжкі прас — экспанат з заняткаў.
Вярнуў, нічога не сказаў. У «Троіцы» — мы дзядзькі больш сур’ёзныя, але
не такія ж ужо смурныя, як адразу можа здавацца. Іншая музыка,
прыходзіцца адпавядаць. Але гумар цэнім, калі ён тонкі.
І вельмі любім паесці … Галодны музыкант — дрэнны музыкант, —
сапраўды пра нас! Музыка «Троіцы» знаходзіцца ў прамой залежнасці ад
якасці і колькасці паглынутай намі смачніны.
Очки а-ля Базилио стали частью образа после случая в Германии. Нашей
группе предложили сыграть в ресторане. Я разволновался: как же я буду
играть пьяным зрителям, ну не мое это! Зашел в магазин, а там —
спасение: малюсенькие очки — экранчики за 5 марок. Как только надел, мне
стало комфортно.
Акуляры а-ля Базіліо сталі часткай вобраза пасля выпадку ў Германіі.
Нашай групе прапанавалі згуляць у рэстаране. Я расхваляваўся: як жа я
буду гуляць п’яным гледачам, ну не маё гэта! Зайшоў у краму, а там —
выратаванне: маленькія акуляры — экранчыкі за 5 марак. Як толькі надзеў,
мне стала камфортна.
Перед концертом мог набросать распределение энергий в зале. Вот я,
вот слушатели, вот потоки энергий. Эдакие энергетические картинки, сброс
мыслей и чувств в графику. Энергетика зала для нашей музыки очень
важна.
Перад канцэртам мог накідаць размеркаванне энергій у зале. Вось я,
вось слухачы, вось патокі энергій. Гэтакія энергетычныя карцінкі, скід
думак і пачуццяў у графіку. Энергетыка залы для нашай музыкі вельмі
важная.
Борода не только для волшебства, она у меня с 1981 года. По молодости
хотелось солиднее выглядеть. Стал интересоваться родом, узнал, что все
мои предки носили бороды. Такая родовая связь.
Барада не толькі для чарадзейства, яна ў мяне з 1981 года. Па
маладосці хацелася самавіцей выглядаць. Стаў цікавіцца родам, даведаўся,
што ўсе мае продкі насілі бароды. Такая радавая сувязь.
Я часто обращаюсь к Солнцу в своих спектаклях, песнях, мыслях. В
молодости я еще и СОЛНЦЕЕДСТВОМ увлекался: ел его глазами, телом,
мыслями. Есть так называемая «зоревая медицина» — старинная русская
система саморегуляции, знахарская практика, которая учит регулировать
свое здоровье, развивать скрытые способности. Нравилось очень, но
скушать хотелось всегда что-то еще кроме самого Солнца :).
Я даволі часта звяртаюся да Сонца ў сваіх спектаклях, песнях, думках.
У маладосці я яшчэ і СОНЦАЕДСТВАМ захапляўся: еў яго вачыма, целам,
думкамі. Ёсць так званая «здаровым медыцына» — старадаўняя руская
сістэма самарэгуляцыі, знахарская практыка, якая вучыць рэгуляваць
здароўе, развіваць схаваныя здольнасці. Падабалася вельмі, але з’есці
хацелася заўсёды нешта яшчэ акрамя самога Сонца
Я — добрый. Но вывести меня из равновесия можно. Заполнением ненужных
бумаг. Именно так я выгляжу, когда мне приносят очередную «пустую»
бумажку.
Я- добры. Але вывесці мяне з раўнавагі можна. Запаўненнем непатрэбных
папер. Менавіта так я выглядаю, калі мне прыносяць чарговую «пустую»
паперку.
Больше стал ценить свое время, пространство, особенно после того как
снова стал отцом в 55. Научился говорить «нет» там, где раньше не мог.
Надо успеть воспитать детей, пока я еще молод.
Больш стаў цаніць свой час і прастору, асабліва пасля таго як зноў
стаў бацькам у 55. Навучыўся казаць «не» там, дзе раней не мог. Трэба
паспець выхаваць дзяцей, пакуль я яшчэ малады.
Не могу сказать, что хорошо разбираюсь в людях. Бывало человек рядом
со мною проходил какой-то жизненный путь, и в какой-то момент вдруг
понимал, что надо закрыться от него. Слишком легко меня обхитрить, а я —
прямой. Зная этот «грешок» за собой, иногда приходится надевать маску с
готовой хитринкой, чтобы не водили за нос.
Не скажу, што добра разбіраюся ў людзях. Бывала чалавек побач са мною
праходзіў нейкі жыццёвы шлях, і ў нейкі момант я раптам разумеў, што
трэба зачыніцца ад яго. Занадта лёгка мяне абхітрыць, а я — прамы.
Ведаючы гэты «грашок» за сабой, часам даводзіцца апранаць маску з
гатовай хітрынкай, каб не вадзілі за нос.
Я, напэўна, з іншай планеты.
Фото,текст, идея — Татьяна Менская
Стилист — Надежда Слижевская